Jak zacząć biegać – co daje bieganie i czego potrzebujesz do startu?

Jak zacząć biegać – co daje bieganie i czego potrzebujesz do startu?

co daje bieganie

Wielu osobom wydaje się, że bieganie to bardzo wymagający sport, którego uprawianie wymaga wielu wyrzeczeń. Co daje bieganie to pytanie, które często zadają sobie początkujący biegacze, gdy chcą zmotywować się do podjęcia decyzji o rozpoczęciu treningów. Owszem, bieganie czasem wymaga zaopatrzenia się w profesjonalny sprzęt, taki jak chusta buff czy maseczka antysmogowa do biegania. Ale bieganie, oprócz poniesionych kosztów, przynosi nam także zyski. Trening biegowy to na dobrą sprawę także trening pleców, trening brzucha, a także rozciąganie nóg. A korzyści płynące z biegania można mnożyć i mnożyć. Jak zacząć biegać? Co jest potrzebne każdej osobie wchodzącej do świata biegania? Przeczytaj i zobacz sam!

Czy każdy może biegać?

Bieganie to jedna z tych form aktywności, które są dostępne dla każdego. Tutaj nie ma ograniczenia wiekowego ani wymyślnych sprzętów, które musimy koniecznie posiadać przed pierwszym biegowym treningiem. Oczywiście, zdarzają się sytuacje, że przez przeciwskazania zdrowotne nie można podjąć się biegania. Takim przeciwskazaniem jest na przykład otyłość. Osoby zmagające się z otyłością muszą zacząć od spacerów, które z czasem mogą przekształcić się w bieganie. Bieganie obciąża stawy, co nie jest dobrą wiadomością dla ludzi otyłych. Oprócz tego, niektóre problemy zdrowotne (np. z sercem) mogą mieć znaczenie przy dobieraniu odpowiedniej aktywności fizycznej. W tej sprawie najlepiej skontaktować się z lekarzem i wraz z nim dojść do wniosku, czy bieganie to odpowiedni sport dla Ciebie. Jeśli jednak jesteś zdrowy, młody, nie zmagasz się z problemem otyłości to z powodzeniem możesz zacząć swoich sił w bieganiu!

Jak zacząć biegać?

Początki nigdy nie są łatwe, czy mówimy o bieganiu czy o czymś zupełnie innym. Bieganie to (póki co) żaden wyścig. Ambicje odkładamy na bok i cieszymy się z każdego przebytego kilometra, nieważne w jakim czasie. Tempo na początku nie jest istotne – zazwyczaj już po przebiegnięciu kilkuset metrów początkujący biegacz łapie zadyszkę. Najważniejsze jest wyrobienie w sobie nawyki regularnego biegania, nawet jeśli na początku treningi będą trwały kilkanaście minut. Kluczowe jest wstanie z kanapy, założenie wygodnych butów i wyjście na zewnątrz. To już połowa sukcesu! Najważniejsza jest motywacja i istotne, aby pochodziła z waszego wnętrza. Motywacja, którą czuje się zaraz po tym, gdy ktoś rzuci Ci niesympatyczne „przytyłeś” trwa zazwyczaj tylko kilka dni. Stałe motywowanie samego siebie to dopiero wyzwanie.

Pierwsze biegowe kroki

Bez wątpienia ważne jest wyznaczenie sobie celu. Nieważne, czy będzie to zrzucenie kilku kilogramów, czy przebiegnięcie maratonu w przyszłości czy może chęć poprawienia swojej karty zdrowotnej. Będzie Ci o wiele łatwiej wyjść pobiegać, gdy będziesz widzieć przed sobą konkretny cel i do niego będziesz dążyć. Nie staraj się jednak zrealizować go od razu. Jeśli chcesz kiedyś przebiec maraton, nie licz, że uda Ci się tego dokonać na drugim czy trzecim treningu. Takie cele wymagają dużo czasu, dużo przygotowania, dużo samozaparcia i dużo pokory. Są jak najbardziej możliwe do osiągnięcia, ale nie na drugi dzień ani nawet w następnym miesiącu. To zazwyczaj długa i mozolna praca, ale przynosi niesamowicie dużo satysfakcji. Pamiętaj, nie od razu Rzym zbudowano!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.