Jak wzmocnić nogi? Wypróbuj trening funkcjonalny i rolowanie

Jak wzmocnić nogi? Wypróbuj trening funkcjonalny i rolowanie

ćwiczenia na nogi

Regularny trening nóg na siłowni nie wpływa na efekty? Ćwiczenia na nogi są bardzo ważną częścią aktywności, a brak efektów może być dołujący. Zastanawiasz się jak wzmocnić nogi poza tradycyjnym treningiem siłowym. Sprawdź nasze podpowiedzi i zmodyfikuj swoje treningi. Gotowy? Zaczynamy!

Trening funkcjonalny – co to jest i jak wpływa na wzmocnienie mięśni?

Jeśli nie myślałeś jeszcze o treningu funkcjonalnym to najwyższy czas. Pozwala on na poruszenie mięśni głębokich w ciele oraz na aktywowanie do pracy rzadko używanych mięśni. Skutkiem jest zaangażowanie do pracy partii, które do tej pory były w stanie spoczynku, a co za tym idzie są słabe. Trening funkcjonalny może obejmować same mięśnie nóg np. ćwiczenia na łydki, a także ćwiczenia na całe ciało. Ważne jest, by wykonywać je z pełną świadomością mięśni oraz  by kontrolować każdy ruch ciała.

Jakie ćwiczenia funkcjonalne można wykonywać na nogi?

Mamy tutaj bardzo duży wachlarz możliwości. Jeśli po raz pierwszy sięgacie po tego typu trening, polecamy filmiki instruktażowe na youtube, które zobrazują poprawną technikę oraz tempo wykonywania ćwiczeń. Poniżej podajemy kilka przykładowych ćwiczeń:

  • Przysiady z piłką (unosimy piłkę nad głowę). W tym ćwiczeniu bardzo ważna jest prawidłowa postawa. Pamiętajmy o zachowaniu prostych pleców.
  • Przysiady w zakroku i wykroku.
  • Przysiady z wyskokiem
  • Zakroki i wykroki. Można do nich dobrać ciężarki do obu dłoni bądź kettle.
  • Plank. Jest to ćwiczenie znane chyba wszystkim. Porusza do pracy wszystkie partie mięśniowe i niesamowicie wzmacnia całe ciało i jego postawę.

Jeszcze raz warto podkreślić, że każde z tych ćwiczeń powinno być w pełni kontrolowane. Brak stabilizacji i kontroli może prowadzić do urazów.

Rolowanie, czyli jak wspomóc regenerację mięśni

Treningi rozciągające z wałkami czy też rollerami już od kilku dobrych lat królują na youtube. Wielu trenerów personalnych również zachęca swoich podopiecznych do wykonywania ćwiczeń z nimi. Zastanówmy się dlaczego. Rolowanie wpływa na zwiększenie elastyczności mięśni oraz na ich regenerację po treningu. Pomijając zalety samego rolowania, wiele osób po treningu nóg nie rozciąga ich, albo robi to zbyt krótko. Mięśnie są wtedy zbyt spięte, dłużej dochodzą do stanu rozluźnienia, a co za tym idzie efekty treningów rozciągają się w czasie.

Z uwagi na to, że rolowanie wpływa na zmniejszenie bolesności mięśni po treningu oraz przyśpiesza ich regeneracje, niejednokrotnie mówi się, że zastępuje wizytę u specjalisty – fizjoterapeuty. Regularny masaż wałkiem pozwala zatem zaoszczędzić pieniądze, które przeznaczylibyśmy na to spotkanie. Sam masaż nie jest najprzyjemniejszym ćwiczeniem, nie stanowi takiego uczucia jak tradycyjne rozciąganie statyczne, gdyż siła nacisku mięśnia na wałek jest mocniejsza, jednak jest to zdecydowanie skuteczniejsze ćwiczenie.

Mamy nadzieję, że tymi wskazówkami podsunęliśmy Ci kilka rozwiązań treningowych, które warto dodać do swojego planu. Należy pamiętać, że na efekty wszystkich ćwiczeń należy chwilę poczekać.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.